Welkom!

Op 26 oktober 2010 hebben we Nederland verlaten. Via Frankfurt, Singapore, Sydney, Christchurch en Invercargill zijn we begin november in Otautau aangekomen. T zal een jaar aan de slag gaan als huisarts in het Medical Centre. Flip zal het huishouden bestieren. Een hele onderneming!

Ondertussen zit het jaar er (alweer) op. Op 25 oktober 2011 zijn we weer (veilig) op Nederlandse bodem aangekomen.
Holymoly, wat hebben we een geweldig jaar gehad!


vrijdag 5 november 2010

Winton

Vandaag een berichtje van T.
Ben vandaag op zicht geweest bij mijn nieuwe werkplek in Winton. Ja ja, toen we aankwamen in Otautau bleek dat er een dokter voor 3 jaar had bijgetekend die aanvankelijk had aangegeven te vertrekken. Ik was dus boventallig!
Was even schrikken, maar gelukkig voor mij hebben ze in ieder aangrenzend dorp een dokter nodig. In Winton zijn ze erg blij, want met mij erbij zijn ze nog steeds onderbezet. Winton is ongeveer een half uur rijden van hier. Is natuurlijk wel jammer aangezien het Medical Centre in Otautau aan het einde van de straat is. Gelukkig kun je er met het verkeer hier altijd van op aan dat het ook een half uur duurt.
Een fulltime werkende dokter hier werkt 4 dagen, dus dat is ook wat ik ga doen. Ik ben de maandagen vrij (kunnen we regelmatig een lang weekend weg). Het centrum in Winton telt momenteel 3 dokters en een heleboel nurses die allemaal part time werken. Is grappig; hier loopt iedereen tegen hetzelfde aan als in Nederland. De meeste vrouwen willen werken tot 14.30 uur, want om 15.00 uur komen de kinderen uit school en het is anders bijna niet te organiseren met al die 'clubjes'. Verder viert de bureaucratie hoogtij dus is een belangrijk deel van de tijd gereserveerd voor het papierwerk.
Ik heb kennis gemaakt met mijn toekomstige collega's en heb mijn contract doorgenomen. Verder nog wat gewinkeld (Winton heeft een stuk meer winkels dan Otautau) en vervolgens terug naar het gezin, waar de trampoline bijna opgetuigd was!



's Middags Flip nog even aan het stofzuigen gezet en de vloertjes laten dweilen.





2 opmerkingen:

  1. He paul zo,n ding kunnen we ook wel hier in Nederland gebruiken hahaha handig voor als je de trap ermee op moet :-)

    gr tien

    BeantwoordenVerwijderen