Welkom!

Op 26 oktober 2010 hebben we Nederland verlaten. Via Frankfurt, Singapore, Sydney, Christchurch en Invercargill zijn we begin november in Otautau aangekomen. T zal een jaar aan de slag gaan als huisarts in het Medical Centre. Flip zal het huishouden bestieren. Een hele onderneming!

Ondertussen zit het jaar er (alweer) op. Op 25 oktober 2011 zijn we weer (veilig) op Nederlandse bodem aangekomen.
Holymoly, wat hebben we een geweldig jaar gehad!


zaterdag 19 februari 2011

Wist je dat?

  • Er gedoe is over de melkprijs? We betalen nu bijna 5 dollar (bijna 3 euro) voor 2 liter melk. En dat terwijl er dus honderdduizenden koeien hier in de achtertuin grazen. De grap is dat Fonterra, waar 11.000 boeren lid van zijn, zich extreem goed hebben georganiseerd en 95% van alle melkproducten wordt geexporteerd (naar m.n ZO Azie). Op de wereldmarkt wordt de prijs bepaald en die is nog nooit zo hoog geweest. De chinezen hebben melk en kaas ontdekt. Fonterra is de grootste exporteur van melkproducten ter wereld. Zij verkopen zo'n 15 biljoen liter melk per jaar en hebben 450 milktanks rijden die 24 uur per dag, 7 dagen per week de boerderijen afgaan en de melk ophalen.


  • Elton John eind november 2011 naar Dunedin komt en men daar nu al helemaal verheugd over is? Er zijn niet zoveel 'grote' artiesten die NZ aan doen en al helemaal niet het zuidereiland. Alles is betrekkelijk.
  • Het netball seizoen aan is gebroken. Het leek mij ook wel wat. Ik kwam er alleen onlangs achter dat het alleen voor vrouwen is. Heb ik dat. Het is overigens een soort korfbal.
  • Dan maar rugby. Ik heet tenslotte al Black. Dan zou ik zo moeten kunnen doorstoten naar de All Blacks. Op 10 september is tijdens de Worldcup de kraker 'Schotland - Roemenie' in Invercargill. Ik ga er met de andere Zwarte mannetjes naar toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten