Welkom!

Op 26 oktober 2010 hebben we Nederland verlaten. Via Frankfurt, Singapore, Sydney, Christchurch en Invercargill zijn we begin november in Otautau aangekomen. T zal een jaar aan de slag gaan als huisarts in het Medical Centre. Flip zal het huishouden bestieren. Een hele onderneming!

Ondertussen zit het jaar er (alweer) op. Op 25 oktober 2011 zijn we weer (veilig) op Nederlandse bodem aangekomen.
Holymoly, wat hebben we een geweldig jaar gehad!


zondag 27 februari 2011

Orf

En uiteindelijk dan toch; ik (Tanja) heb een paar dagen gewerkt in Otautau. Een van de twee doktoren die er werkt is ziek. In Otautau was ze al ter ore gekomen (oa via mij) dat we momenteel in Winton met een ruime bezetting zijn, dus de keuze was makkelijk. En ik ben meteen gestrikt voor een dienst het hele weekend! Omdat het zo kort dag was gingen ze accoord met 2 dagen van 9-17 uur. De avonden en nachten zouden worden gedekt door de ambulancedienst. Hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet.
Gelukkig is het weekend erg rustig gebleven. Ik heb 4 patienten gezien.
Overigens heerlijk om de straat uit te lopen en op je werk te zijn. En tussen de middag thuis lunchen!
Ook het werk was interessant. Wel weer wennen aan een ander computersysteem en aan welke nurse wat doet.
Een van mijn eerste patienten kwam met de vraag of hij soms 'orf' had. Gelukkig had ik al wel eens van orf gehoord dus zat ik niet helemaal met mijn oren te klapperen. Orf is een huidaandoening mn gelokaliseerd aan de handen die vooral bij schapenboeren voorkomt. De schapen worden voor deze ziekte behandeld door de boeren en tijdens de behandeling kunnen de boeren besmet raken. Het geeft een soort blaasjes. Tijdens het consult hebben patient en ik de aandoening opgezocht op internet en de plaatjes vergeleken met zijn handen.
We kwamen gezamelijk tot de conclusie dat hij inderdaad leed aan orf. Weer wat geleerd.


Komende vrijdag werk ik ook nog een dagje in Otautau. En dan maar afwachten of de dokter in kwestie weer hersteld is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten