Welkom!

Op 26 oktober 2010 hebben we Nederland verlaten. Via Frankfurt, Singapore, Sydney, Christchurch en Invercargill zijn we begin november in Otautau aangekomen. T zal een jaar aan de slag gaan als huisarts in het Medical Centre. Flip zal het huishouden bestieren. Een hele onderneming!

Ondertussen zit het jaar er (alweer) op. Op 25 oktober 2011 zijn we weer (veilig) op Nederlandse bodem aangekomen.
Holymoly, wat hebben we een geweldig jaar gehad!


zondag 12 juni 2011

Winter is on it's way

Het weekend zit er al weer bijna op. Ben ik ff blij dat ik morgen niet naar de zaak hoef.
Afgelopen vrijdag was het ijzig koud. Hier en daar had het 7 graden gevroren. Gelukkig hebben we een garage. T hoeft dus 's ochtends niet te krabben. Helaas is onze bus te hoog anders had ik 'm er ook ingezet. Als het moet passen er wel 4 bolides in onze garage.
Alsof de duivel ermee speelde was het vrijdag ook nog eens Southland Cross Country. Vanuit de hele provincie (en die is net zo groot als Nederland) kwamen de kinderen hier in Otautau hun onderdeel rennen. Het was heel frosty en koud. Ik heb verschillende kinderen huilend over de finish zien komen. Het deed me een beetje aan de halve marathon van Egmond denken. Erg afzien! Hier staan wat shots.
Om een beetje door te warmen ben ik 's middags gaan helpen met het maken van cheese-rolls. Een kiwi delicatesse die als fundraising item door Plunket (consultatiebureau) worden verkocht. Er moesten ruim 7000 broodjes worden gesmeerd. Met een glaasje chardonnay en wat beppen met 6 dames is de middag voor je het weet om.
Sam heeft zaterdag met 7-4 gewonnen. Eindelijk een leuke partij dat over en weer ging. Tot nu toe was het voornamelijk prijsschieten. Bij Marit is het precies andersom. Met Netball zijn de Otautau dames (die altijd in Winton spelen) degenen die de bal voornamelijk uit het netje moeten vissen (2-8).

Met Robert en Annemarie zijn we gisteravond 'uit' geweest. Het kwam zo uit dat dit avondje precies op T d'r verjaardag viel. Het was erg leuk en lekker. Hoe vinden jullie overigens T d'r nieuwe oorbellen. Heb ik aangeschaft (van T d'r centen). Gaaf he?
Cute he....

Ik ga het nieuws kijken. We hebben hier last van een grote aswolk van een uitbarsting van een vulkaan in Chili. Da's hier echt ver vandaan.

Check this out

1 opmerking:

  1. annemarie de beer14 juni 2011 om 06:44

    wauw, wat een taart!!! Ach, en van die briefjes smelt je hart!!! En prachtige oorbellen! Lijkt mij alle ingredienten voor een heerlijke verjaardag! Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen