Welkom!

Op 26 oktober 2010 hebben we Nederland verlaten. Via Frankfurt, Singapore, Sydney, Christchurch en Invercargill zijn we begin november in Otautau aangekomen. T zal een jaar aan de slag gaan als huisarts in het Medical Centre. Flip zal het huishouden bestieren. Een hele onderneming!

Ondertussen zit het jaar er (alweer) op. Op 25 oktober 2011 zijn we weer (veilig) op Nederlandse bodem aangekomen.
Holymoly, wat hebben we een geweldig jaar gehad!


zondag 24 juli 2011

Slippery when wet

Tjongejonge.
Vanmorgen klom Marit om 8u bij ons in bed met de mededeling "het heeft gesneeuwd". Hebben wij dat. Het is de eerste en enige keer dat er sneeuw is gevallen en wij wilden vandaag naar Wanaka gaan voor een paar dagen.
Enfin, om 10u zijn we toch vertrokken. Het leek mee te vallen. Nou, dat deed het dus niet. Vlakbij de boerderij van R+A (Robert en Annemarie) verloor ik de macht over het stuur en hopla daar gleden we met 80km/u de berm in. Een flinke klap. De bus lag op zijn kant. Hoe bedoel je schrikken. Ik zit nog te sjaken nu ik dit schrijf.


Holymoly............
Hoe we er precies zelf  uit zijn gekomen weet ik niet meer en dat we geen van allen iets mankeren is echt een wonder. Je kunt wel spreken van engeltjes en een wake-up call. Gelukkig waren een paar andere automobilisten behulpzaam en zeker ook R+A.  Door 1 van hun 'workers' is de bus met een tractor overeind getrokken en naar een veilige plek gesleept. Van de bus zelf is weinig meer over. Ik heb 't wrak vanmiddag al overgedaan aan een oude sjaggeraar.
Morgen gaan we opnieuw richting Wanaka. Met de andere auto. 
De familie Zwart krijg je niet klein :-)

ps; we waren nog zo gewaarschuwd ...............


ps2; voor onze eigen "verwerking" heb ik alle foto's toegevoegd van de bewuste dag. Ze staan hier

3 opmerkingen:

  1. Wat laten jullie ons toch weer schrikken, wel fantastisch dat jullie allemaal ongedeerd weer tevoorschijn zijn gekomen!
    Achteraf wel een heftig verhaal, doet het altijd goed op feesten en partijen en bij de kids met hun vrienden:)
    Maar laten we meteen afspreken "dit was een eenmalige actie en zal nooit meer gebeuren".
    Volgende keer graag weer een wat luchtiger verhaal op de site! Hou jullie haaks!
    Liefs Marco en Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig, wat een schrik! Ik sluit me helemaal bij Marco en Judith aan, ik lees ook liever iets luchtigers op jullie blog. Doe voorzichtig, we willen jullie in oktober wel weer heelhuids terugzien. Hoop dat iedereen er snel weer overheen is.
    Veel liefs, ook van Mathijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie was er achter het stuur??

    Ben blij dat het gegaan is zonder kleerscheuren.
    Komt in ons ABC als jullie terug zijn!

    Groetjes, Sandor

    BeantwoordenVerwijderen