Welkom!

Op 26 oktober 2010 hebben we Nederland verlaten. Via Frankfurt, Singapore, Sydney, Christchurch en Invercargill zijn we begin november in Otautau aangekomen. T zal een jaar aan de slag gaan als huisarts in het Medical Centre. Flip zal het huishouden bestieren. Een hele onderneming!

Ondertussen zit het jaar er (alweer) op. Op 25 oktober 2011 zijn we weer (veilig) op Nederlandse bodem aangekomen.
Holymoly, wat hebben we een geweldig jaar gehad!


woensdag 23 maart 2011

Ik ben om

Eerst was ik nogal sceptisch en cynisch over Otautau-school. Ik had 't idee dat onze kinderen er maar wat zaten te lummelen en te niksen. Nu we hier wat langer zitten, onze kinderen de taal steeds beter gaan beheersen en ik ook regelmatig mijn neus op school laat zien, ben ik een stuk genuanceerder geworden.
Als ouder kun je op Otautau-school ten alle tijden binnenvallen en even aanschuiven/meeluisteren.
Op Otautau-school worden ook veel dingen met de hele school gedaan. Jonge en oudere kinderen mengen behoorlijk. Men is bijvoorbeeld nu bezig om een Dramarama (soort musical) voor te bereiden.
In de klas van Sam hebben ze onlangs een rups die later ontpopte tot vlinder van A-Z gehad. Op internet hebben ze van alles over rupsen/vlinders erbijgehaald. Deze vlinder is nu bij ons thuis. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ook de muis Rufus leeft nog steeds.
Op donderdagmiddag gaat een klein clubje een taart maken. Die vervolgens met de hele klas later wordt opgegeten. En Sam zag ik laatst samen met de juf een aantal plantjes planten, water geven en onkruid wieden. Geweldig!
Als de juf merkt dat de aandacht enigszins verslapt gaat ze of even buiten met de klas een rondje rennen of er wordt gezongen. Ik heb ze al een aantal keer uit volle borst een aantal liedjes vanaf Youtube mee horen zingen. Op dit moment zijn Katie Perry (Fireworks) en Pink (Perfect) helemaal in.
Ook ben ik om voor wat betreft het uniform. Wat truttig dacht ik. Maar nee. Geen gedoe en onderscheid meer. Gewoon gelijke monnikken, gelijke kappen. En met z'n allen wordt geluncht. Aan een aantal pickpickttafels of op het gras eet iedereen gewoon z'n broodje op (dit is om 12:45u). Wat nou tussen de middag naar huis. Gekkenwerk.
Tenslotte; alle kinderen gaan van maandag/vrijdag van 9:00-14:55u naar school. Niets onderbouw op vrijdagmiddag vrij en de hele school op woensdagmiddag. Wel zo consequent en makkelijk.
En na iedere term (semester) zijn er twee weken vakantie.

Ik wou dat ik nog 7 was en hier de school kon doorlopen.


De school op Elles Road


Geen opmerkingen:

Een reactie posten